日本語
English
Researcher Database
All
Researcher Name
Author Name
Search
Advance
Suzuki Kazuhiro
Department of Commerce Professor
Researcher Information
Affiliation
Job Title
J-Global ID
Research Interests
Research Areas
Academic & Professional Experience
Education
Association Memberships
Published Papers
Books etc
Conference Activities & Talks
Misc
Awards & Honors
Research Grants & Projects
Social Contribution
Last Updated :2025/04/10
Researcher Information
Affiliation
Department of Commerce
Job Title
Professor
J-Global ID
201301055900146906
Research Interests
マーケティング 消費者行動
Research Areas
Humanities & social sciences / Commerce
Academic & Professional Experience
2021/10 - Today Otaru University of CommerceFaculty of Commerce Department of Commerce教授
2013/04 - 2021/09 Otaru University of CommerceFaculty of Commerce, Department of Commerce准教授
2012/04 関西学院大学大学院研究員商学研究科
2008/07 有限責任監査法人トーマツ 大阪事務所ヘルスケアコンサルティンググループ
2004/04 株式会社十六銀行 瑞浪支店融資係
Education
- 2013/02 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程修了
2009/04 - 2012/03 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration 博士課程後期課程
2006/04 - 2008/03 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration 博士課程前期課程
2000/04 - 2004/03 Kwansei Gakuin University School of Humanities 史学科
Association Memberships
JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES 日本マーケティング学会
Published Papers
A Review of Customer Experience Concepts : Focusing on Definitions and Their Diversity
SUZUKI, Kazuhiro
商学討究 72 (1) 1 - 48 2021/07 Research institution
Branding in the digital era: Collaborative creation of brand value
Nishihara, A; Emmaru, T; Suzuki, K
Japan Marketing Journal 39 (3) 2020/01
[Reviewed][Invited]
Scientific journal
時間軸とThird Partyを組み込んだ ブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析
鈴木和宏; 和田充夫; 新倉貴士; 圓丸哲麻; 西原彰宏
第51次 吉田秀雄記念事業財団助成研究報告書 1 - 220 2018/03
The Effect of Cognitive Usage Situations on Brand Experience : Why do Usage Situations Influence Brand Experience and What Cognitive Component of Usage Situations Influence It?
Kazuhiro Suzuki
商学論究 関西学院大学商学研究会 ; 1952- 64 (5) 101 - 121 0287-2552 2017/03
[Invited]
Research institution
Consumption Experience Valuable and Features of its Cognitive Dimensions.
Suzuki Kazuhiro
商学討究 66 (1) 145 - 195 0474-8638 2015/07 Scientific journal
コモディティ化市場における製品ブランドの経験価値マーケティング探究:使用状況を組み込んだブランド・エクスペリエンスの検討を中心に
鈴木 和宏
関西学院大学博士号学位審査論文 2013/02
[Reviewed]
使用状況と消費者関与の探索的研究:脱・コモディティ化のマーケティング戦略の究明を目指して
鈴木 和宏
生産管理 19 (1) 168 2012/09
消費財市場におけるコモディティ化の一考察:定義と要因を中心に
鈴木 和宏
商学研究 (66) 159 2012/07
:A Numerical Approach to Consumer Review Effects
Suzuki Kazuhiro
Produetion Management The Japan Society for Production Management 15 (1) 141 - 146 1341-528X 2008/10
Books etc
ブランド・インキュベーション戦略 : 第三の力を活かしたブランド価値協創
和田, 充夫; 梅田, 悦史; 圓丸, 哲麻; 鈴木, 和宏; 西原, 彰宏 (第1章、第4章、第6章)有斐閣 2020/11 9784641165724 vi, 296p
宝塚ファンから読み解く超高関与消費者へのマーケティング
和田 充夫 (第2章 第4章)有斐閣 2015/03
Conference Activities & Talks
顧客経験における研究の潮流:マーケティング論の視点から
鈴木和宏
日本人間工学会 令和3年度 北海道支部大会 2021/12
消費者行動論の世界:入門からコロナ禍による影響まで
鈴木和宏
道新ぶんぶんクラブ主催・小樽商科大学共催 時代がよめる経済・ビジネス講座 2021/11
ブランド・インキュベーション戦略とは何か
鈴木和宏
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム 2021/03
ブランド・インキュベーション:価値協創によるブランドの孵化・育成
鈴木和宏; 和田充夫; 梅田悦史; 新倉貴士; 圓丸哲麻; 西原彰宏
日本商業学会北海道部会 2019/12
Brand Incubation:A case analysis of collaborative creation of brand value in Japan’s brand
Kazuhiro, SUZUKI
The 13th East Asian Triangle International Symposium 2019/10
消費者に好まれるブランドと北海道ブランドの展開
鈴木 和宏
道新ぶんぶんクラブ 時代がよめる経済・ビジネス講座 2018/10
マーケティングの概要:日本の事例を紹介しながら
鈴木 和宏
日本台湾交流協会客員教授派遣事業 2018/05
ブランドは誰が育てるのか? :Third Party要素を加えたブランド・インキュベーション過程に関する事例分析
鈴木和宏; 和田充夫; 西原彰宏; 圓丸哲麻; 新倉貴士
日本消費者行動研究学会 第52回消費者行動研究コンファレ 2016/06
使用状況を訴求するコミュニケーションに関する予備的考察: ブランド拡張の観点から
鈴木 和宏
日本商業学会北海道部会 2015/12
ブランド・インキュベーションの枠組み構築に向けた一考察
圓丸哲麻; 和田充夫; 鈴木和宏; 西原彰宏; 梅田悟司
日本消費者行動研究学会 第51回消費者行動研究コンファレン 2015/11
ブランド・エクスペリエンスに対する使用状況の影響に関する一考察: 認知的視点からの検討
鈴木 和宏
日本消費者行動研究学会 第50回消費者行動研究コンファレンス 2015/06
製品のブランド・エクスペリエンスと使用状況の認知に関する一考察: ブランド・エクスペリエンスと使用状況の認知次元についての探索的調査から
鈴木 和宏
日本生産管理学会 第41回全国大会 2015/03
使用状況の認知とブランド・エクスペリエンスの関連性に関する探索的調査
鈴木 和宏
日本商業学会北海道部会 2015/02
製品の使用状況を考慮した経験価値マーケティングの一考察 使用状況を組み込んだブランド・エクスペリエンス・モデルの検討を中心に
鈴木 和宏
日本商業学会北海道部会 2013/09
MISC
顧客経験における研究の潮流:マーケティング論の視点から
鈴木和宏 令和3年度 日本人間工学会北海道支部大会講演集 31 -32 2021/12
[Invited]
ブランド・エクスペリエンスに関する研究の動向
鈴木 和宏 繊維製品消費科学 60- (1) 21 -27 2019/01
[Reviewed][Invited]
Consumer Behavior and Marketing (9) Research Trends in Commoditization and Experienced Value
鈴木 和宏 JOURNAL of the JAPAN RESEARCH ASSOCIATION for TEXTILE END-USES 53- (7) 516 -524 2012/07
[Reviewed][Invited]
Introduction scientific journal
消費者行動研究の新視点とアートマーケティングの対応:新フレームで広告販促の出来ること
和田充夫; 飯島健; 菅野沙織; 鈴木和宏; 徳山美津恵; 津村将章; 長尾雅信; 中本千晶; 名和由里; 山野上寛 吉田秀雄記念事業財団助成研究報告書 2012/04 Others
Awards & Honors
2021/10 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2021 大賞
ブランド・インキュベーション戦略:第三の力を活かしたブランド価値共創
受賞者: 和田充夫;梅田悦史;圓丸哲麻;鈴木和宏;西原彰宏
Research Grants & Projects
The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
日本学術振興会:
科学研究費助成事業
Date (from‐to) :
2018/04 -2023/03
Author :
Praet Carolus; 鈴木 和宏; 王 力勇
ブランド経験の価値共創に関する研究
日本学術振興会:
科研費 若手研究
Date (from‐to) :
2019/04 -2022/03
Author :
鈴木 和宏
時間軸とThird Partyを組み込んだブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析
公益財団法人吉田秀雄記念事業財団:
平成28年度(第50次)研究助成
Date (from‐to) :
2016/04 -2018/03
Author :
鈴木 和宏
製品の使用状況を考慮した経験価値マーケティング:認知的視点からの検討
日本学術振興会:
研究活動スタート支援
Date (from‐to) :
2013/08 -2015/03
Author :
鈴木 和宏
消費者行動研究の新視点とアートマーケティングの対応 ―新フレームで広告販促の出来ること―
公益財団法人吉田秀雄記念事業財団:
平成22年度(第44次)研究助成
Author :
和田 充夫
Social Contribution
日本台湾交流協会 客員教授派遣プログラム
Date (from-to) :
2018/05/18-2018/06/01
Sponser, Organizer, Publisher :
公益財団法人 日本台湾交流協会
Other link
Department Website
https://www.otaru-uc.ac.jp/education/commerce/
researchmap
https://researchmap.jp/suzukikazuhiro