Researcher Database

Takahashi Fumisa

Department of Commerce Associate Professor
Last Updated :2024/10/21

Researcher Information

Affiliation

    Department of Commerce

Job Title

  • Associate Professor

J-Global ID

Research Interests

  • 消費者行動,顧客価値,クチコミ,サービス品質,サービスマーケティング   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Commerce

Academic & Professional Experience

  • 2024/04 - Today  Otaru University of CommerceFaculty of Commerce Department准教授
  • 2021/04 - 2024/03  Nagasaki University of Foreign Studies外国語学部非常勤講師
  • 2020/04 - 2024/03  Nagasaki Junshin Catholic UniversityFaculty of Humanities非常勤講師
  • 2018/11 - 2024/03  Nagasaki UniversityFaculty of Economics助教
  • 2021/04 - 2021/09  The Open University of Japan長崎学習センター講師
  • 2017/04 - 2018/09  独立行政法人国際協力機構 北海道国際センター非常勤講師
  • 2017/04 - 2018/09  Hokkai-Gakuen UniversityFaculty of Business Administration (Day Course)非常勤講師

Education

  • 2018/09 -   Hokkaido University  Graduate School of Economics and Business Administration  博士後期課程 修了 博士(経営学)

Association Memberships

  • (2) 日本消費者行動研究学会   (1) 日本商業学会   

Published Papers

  • 顧客価値がクチコミおよび再利用意図に与える影響に関する実証研究
    高橋史早
    経営と経済 103 (4) 1 - 20 2024/03
  • Experiential learning of nurse managers: Acquisition of managerial beliefs in job through work experiences
    小野寺美希子; 高橋史早
    Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2023-04 (Aug. 2023) 2023/08
  • The Relationship between Word-of-Mouth and the Dimensions of Service Quality in the Healthcare Context: An Empirical Study
    高橋史早; 小野寺美希子
    Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2023-02 (June 2023) 2023/06
  • 高橋史早
    Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2020-01 (August 2020) 2021/08 Research institution
  • The development and validation of a customer value scale
    Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
    Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES December 2019 2019-01 (Dec. 2019) 2019/12
  • Development of a multi-dimensional customer value scale
    Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
    ANZMAC 2019 1451  2019/11 [Reviewed]
     International conference proceedings
  • 顧客価値尺度の開発と検証
    高橋 史早
    北海道大学 2018/09
  • The development and validation of a customer value scale
    Takahashi Fumisa
    JSMD Review 2 (2) 39 - 47 2018/08 [Reviewed]
     Scientific journal
  • Service Quality and Acquisition of Cultural Knowledge in an Art Museum: An Empirical Study
    Takahashi Fumisa
    Japan Marketing Journal 38 (1) 78 - 91 2018/06 [Reviewed]
     Scientific journal

Conference Activities & Talks

  • Development of a multi-dimensional customer value scale
    Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
    ANZMAC 2019  2019/12
  • 知覚価値に関する実証研究
    高橋 史早
    日本商業学会第68回全国研究大会  2018/05
  • Perception value in the service
    Fumisa Takahashi
    The Ninth Joint Seminar of Yeungnam University and Hokkaido University, 9th  2017/09
  • 消費行動における認識的価値と学習
    高橋史早
    日本商業学会・北海道部会  2017/06
  • 顧客価値次元の再検討
    高橋史早
    日本生産管理学会・第44回全国大会  2016/09
  • 消費行動における顧客価値次元の検討
    高橋史早
    日本商業学会・北海道部会  2016/06
  • 消費行動論における顧客価値次元の検討
    高橋史早
    経営問題108委員会・第395回本会議  2016/05
  • 美術館のサービス・クオリティに関する検討
    高橋史早
    日本商業学会・北海道部会  2015/07

Research Grants & Projects

  • 医療サービスにおける医療機関受診選択の意思決定およびサービス品質に関する研究
    長崎大学:長崎大学卓越大学院プログラム 2023年度リサーチグラント
    Date (from‐to) : 2023/10 -2024/03 
    Author : 高橋史早; 小野寺美希子
  • 日本学術振興会:学術研究助成基金助成金
    Date (from‐to) : 2019/04 -2024/03 
    Author : 高橋 史早

Teaching Experience

  • international enterprise  (Nagasaki University of Foreign Studies) 
  • marketing  (Nagasaki Junshin Catholic University) 
  • marketing research  (Nagasaki University, Faculty of Economics) 
  • marketing  (Nagasaki University, Faculty of Economics) 
  • marketing and consumer behavior  (The Open University of Japan) 
  • Economics
  • consumer behavior  (Hokkai-Gakuen University) 

Social Contribution

  • マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
    Date (from-to) : 2023/07/26
    Sponser, Organizer, Publisher  : 長崎県立上五島高等学校
    Event, Program, Title : 長崎県高大連携事業
  • マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
    Date (from-to) : 2023/07/07
    Sponser, Organizer, Publisher  : 長崎県立宇久高等学校
    Event, Program, Title : 長崎県高大連携事業
  • マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
    Date (from-to) : 2022/11/30
    Sponser, Organizer, Publisher  : 熊本県立鹿本高等学校
  • マーケティングからみる消費者心理―自身の買い物を学問的に捉える視点とは―
    Date (from-to) : 2019/05/18
    Sponser, Organizer, Publisher  : 長崎市
    Event, Program, Title : 茶の間の経済学

Other link

researchmap



Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.