日本語
English
Researcher Database
All
Researcher Name
Author Name
Search
Advance
Takahashi Fumisa
Department of Commerce Associate Professor
Researcher Information
Affiliation
Job Title
J-Global ID
Research Interests
Research Areas
Academic & Professional Experience
Education
Association Memberships
Published Papers
Conference Activities & Talks
Research Grants & Projects
Teaching Experience
Social Contribution
Last Updated :2024/10/21
Researcher Information
Affiliation
Department of Commerce
Job Title
Associate Professor
J-Global ID
201901005895611880
Research Interests
消費者行動,顧客価値,クチコミ,サービス品質,サービスマーケティング
Research Areas
Humanities & social sciences / Commerce
Academic & Professional Experience
2024/04 - Today Otaru University of CommerceFaculty of Commerce Department准教授
2021/04 - 2024/03 Nagasaki University of Foreign Studies外国語学部非常勤講師
2020/04 - 2024/03 Nagasaki Junshin Catholic UniversityFaculty of Humanities非常勤講師
2018/11 - 2024/03 Nagasaki UniversityFaculty of Economics助教
2021/04 - 2021/09 The Open University of Japan長崎学習センター講師
2017/04 - 2018/09 独立行政法人国際協力機構 北海道国際センター非常勤講師
2017/04 - 2018/09 Hokkai-Gakuen UniversityFaculty of Business Administration (Day Course)非常勤講師
Education
2018/09 - Hokkaido University Graduate School of Economics and Business Administration 博士後期課程 修了 博士(経営学)
Association Memberships
(2) 日本消費者行動研究学会 (1) 日本商業学会
Published Papers
顧客価値がクチコミおよび再利用意図に与える影響に関する実証研究
高橋史早
経営と経済 103 (4) 1 - 20 2024/03
Experiential learning of nurse managers: Acquisition of managerial beliefs in job through work experiences
小野寺美希子; 高橋史早
Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2023-04 (Aug. 2023) 2023/08
The Relationship between Word-of-Mouth and the Dimensions of Service Quality in the Healthcare Context: An Empirical Study
高橋史早; 小野寺美希子
Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2023-02 (June 2023) 2023/06
サービスにおける顧客価値次元と口コミの関係
高橋史早
Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES 2020-01 (August 2020) 2021/08 Research institution
The development and validation of a customer value scale
Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
Nagasaki university DISCUSSION PAPER SERIES December 2019 2019-01 (Dec. 2019) 2019/12
Development of a multi-dimensional customer value scale
Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
ANZMAC 2019 1451 2019/11
[Reviewed]
International conference proceedings
顧客価値尺度の開発と検証
高橋 史早
北海道大学 2018/09
The development and validation of a customer value scale
Takahashi Fumisa
JSMD Review 2 (2) 39 - 47 2018/08
[Reviewed]
Scientific journal
Service Quality and Acquisition of Cultural Knowledge in an Art Museum: An Empirical Study
Takahashi Fumisa
Japan Marketing Journal 38 (1) 78 - 91 2018/06
[Reviewed]
Scientific journal
Conference Activities & Talks
Development of a multi-dimensional customer value scale
Takahashi Fumisa; Carolus L. C. Praet
ANZMAC 2019 2019/12
知覚価値に関する実証研究
高橋 史早
日本商業学会第68回全国研究大会 2018/05
Perception value in the service
Fumisa Takahashi
The Ninth Joint Seminar of Yeungnam University and Hokkaido University, 9th 2017/09
消費行動における認識的価値と学習
高橋史早
日本商業学会・北海道部会 2017/06
顧客価値次元の再検討
高橋史早
日本生産管理学会・第44回全国大会 2016/09
消費行動における顧客価値次元の検討
高橋史早
日本商業学会・北海道部会 2016/06
消費行動論における顧客価値次元の検討
高橋史早
経営問題108委員会・第395回本会議 2016/05
美術館のサービス・クオリティに関する検討
高橋史早
日本商業学会・北海道部会 2015/07
Research Grants & Projects
医療サービスにおける医療機関受診選択の意思決定およびサービス品質に関する研究
長崎大学:
長崎大学卓越大学院プログラム 2023年度リサーチグラント
Date (from‐to) :
2023/10 -2024/03
Author :
高橋史早; 小野寺美希子
小売サービスにおける顧客価値に関する実証研究
日本学術振興会:
学術研究助成基金助成金
Date (from‐to) :
2019/04 -2024/03
Author :
高橋 史早
Teaching Experience
international enterprise (Nagasaki University of Foreign Studies)
marketing (Nagasaki Junshin Catholic University)
marketing research (Nagasaki University, Faculty of Economics)
marketing (Nagasaki University, Faculty of Economics)
marketing and consumer behavior (The Open University of Japan)
Economics
consumer behavior (Hokkai-Gakuen University)
Social Contribution
マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
Date (from-to) :
2023/07/26
Sponser, Organizer, Publisher :
長崎県立上五島高等学校
Event, Program, Title :
長崎県高大連携事業
マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
Date (from-to) :
2023/07/07
Sponser, Organizer, Publisher :
長崎県立宇久高等学校
Event, Program, Title :
長崎県高大連携事業
マーケティング論「企業における売れる仕組みづくりとは」
Date (from-to) :
2022/11/30
Sponser, Organizer, Publisher :
熊本県立鹿本高等学校
マーケティングからみる消費者心理―自身の買い物を学問的に捉える視点とは―
Date (from-to) :
2019/05/18
Sponser, Organizer, Publisher :
長崎市
Event, Program, Title :
茶の間の経済学
Other link
researchmap
https://researchmap.jp/taka8